Boutdoor - Metoda Wima Hofa - Certyfikowany Instruktor Michał Sroka

Jak zacząć ?

Metoda Wima Hofa jak zaćżąć

1.Trzeba zdecydować

Wstać i powiedzieć sobie dość czy to chorobie , czy to stanowi emocjonalnemu, czy po prostu dość tego!

Che być  SILNY …………. ZDROWY ………. SZCZĘŚLIWY.

Decyzja musi być z wewnątrz nas, silna potrzeba zmiany obecnej sytuacji!

2. Rozpocząć ćwiczenia 3 filarów

  • Oddech: 30 głębokich wdechów, przy ostatnim oddechu wypuszczamy powietrze i wstrzymujemy oddech na tyle ile możemy bez forsowania. Kidy będzie chęć wziąć oddech, bierzemy głęboki wdech i jeszcze raz wstrzymujemy go na 15 sekund. To jest jedna seria, takich serii robimy 3 bez przerywania między seriami. Ćwiczenie ZAWSZE robimy leżąc.
  • Umysł, Postrzeganie: to praca wewnętrzna, która będzie się działa podczas naszej przemiany, gdzie zmieniamy postrzeganie świata zewnętrznego wokół nas jak i nas samych w zrozumieniu może pomóc wiersz:

“Dziś był najgorszy dzień w moim życiu

I nawet nie próbuj przekonać mnie, że

W każdym dniu dobro skrywa się

Przyjrzyj się uważniej 

Odkryjesz, że świat to złe miejsce

Nawet jeśli 

Istnieją bogowie, którzy pojawiają się czasami,

Zadowolenie i radość nie trwają wiecznie.

I to nieprawda, że

To wszystko jest w głowie i w sercu

Rzeczywistość

Kreuje

Moje nastawienie

Straciłem/łam kontolę

Przez najbliższy milion lat nie usłyszysz ode mnie, że

To był dobry dzień.

A teraz przeczytaj od dołu do góry”

  • Ekspozycja na zimno: wejście do zimnej wody 0 temperaturze poniżej 16 stopni socjusza, a jak badania pokazują aby była najlepsza odpowiedź organizmu woda poniżej 11 stopni socjusza. Przed wejściem możemy zrobić małą rozgrzewkę, jednak samo wejście powinno się robić z spokojnym rytmem serca. Czyli jeśli rozgrzewka, to później 3 minuty na uspokojenie organizmu i zaczynamy się rozbierać. Wchodzimy do wody na raz po szyję, bez zatrzymań, rozmyślania itp. Jak już się zanurzymy to uspokajamy oddech przez wydłużenie wydechu- jest to bardzo ważny element.

3. Kontynuacja i adaptacja

  • oba ćwiczenia robimy tak często jak czujemy potrzebę, jednak zawsze pamiętaj że jak i praca z oddechem tak i zimnem wymaga czasu i zwiększaj obciążenie i częstotliwość powoli, zbyt duże obciążenie może powodować przykre skutki jak: problemy z sercem, z gospodarką hormonalną, czy choćby odmrożenia.
  • podczas odkrywania swoich ukrytych zdolności i możliwości pojawią się pytania i wątpliwości i to jest czas na zapisanie się na Warsztaty. Dla jednego ten czas przyjdzie po tygodniu, dla innej osoby po miesiącu, a jeszcze innej po pierwszym razie spotkania się z metodą.
Przewiń do góry