fbpx
Boutdoor - Outdoor Center - Michał Sroka

Metoda Wima Hofa – W pigułce

Logo Metoda Wima Hofa

 

Metoda Wima Hofa, o oddechu, sposobie postrzegania i zimnoadaptacji.

Warsztaty Wima Hofa

Metoda Wima Hofa jest potężnym narzędziem, które wykorzystuje moc natury za pomocą specjalistycznych technik oddychania i ekspozycji na zimno, a także wymaga zaangażowania, by utrzymać regularną praktykę. Kiedy praktykuje się prawidłowo i konsekwentnie, zapewnia szeroki zakres potencjalnych korzyści zdrowotnych, w tym mocny system odpornościowy, zwiększoną energię, obniżony poziom stresu, zwiększoną wytrzymałość, w tym wydolność organizmu i odporność na zimno jak i lepszą jakość snu.

Zapisz się na warsztaty Metody Wima Hofa już dziś!

Metoda ta pozwala nam poprawić wydolność ciała a w szczególności kilku układów: nerwowego, krwionośnego, oddechowego.  Składa się ona z 3 filarów:

– stopniowej adaptacji, ekspozycji na zimno
– ćwiczeń oddechowych
– nastawienia psychicznego

Warsztaty-Wim-Hof

Metoda Wima Hofa ma tysiące zwolenników na całym świecie. Jednym z nich jest Alistar Overeem, były mistrz K1 i PRIDE. Wim Hof szkolił wielu atletów, jak również żołnierzy z jednostki: United States Navy SEALs. Iceman poddaje się, jak i organizuje wiele badań naukowych, potwierdzających wpływ jego metody na wydolność i zwiększoną odporność organizmu, ich wyniki można znaleźć na stronie w zakładce science: www.wimhofmethod.com/pages/science

Warsztaty Wim Hof

Metoda ta daje nadzieję na leczenie lub wspomaganie leczenia wielu chorób autoimmunologicznych i schorzeń. Gdyby tego było mało, Wim Hof to 26. krotny rekordzista Guinessa, te najciekawsze to:

– wspiął się do strefy śmierci na Mount Everest w samych spodenkach i butach, gdzie dopadła go kontuzja stopy zmuszająca do zaprzestania wspinaczki i osiągnięcia szczytu,
– kilkukrotnie wspiął się na Kilimandżaro bez aklimatyzacji. Przeprowadza on coroczne ekspedycje na szczyt w samych szortach wejście zajmuje około 48 godzin. W tym roku planuje wspiąć się w 24 godziny, co umożliwi mu jego metoda oddechowa. Standardowy czas takich wypraw to z reguły 4 – 9 dni.
– przebiegł maraton na kole podbiegunowym w temperaturze bliskiej -20°C, ponownie jedynie w szortach i sandałach, bez butów
– przebiegł maraton na Pustyni Namib bez wypicia choćby łyka wody.

 

Wim Hof to 59 letni holender przez wielu zwany szaleńcem ze względu na swoją nadludzką, zdawałoby się, zdolność do regulacji temperatury ciała i wytrzymywania ekstremalnych temperatur. Jest serdeczną osobą z misją przekazania każdemu potrzebującemu niezwykle prostej i skutecznej metody, którą wypracował przez wiele lat.

 

Zapisz się na warsztaty Wima Hofa już teraz!

Jakie korzyści z Metody Wima Hofa ja – Michał Sroka odczułem na własnej skórze:

Michal-Sroka-Sarnia-Skala-Tatry

  1. Numer jeden dla mnie to  Silny System immunologiczny – czyli zdrowie i wyeliminowanie częstych zapaleń gardła/dróg oddechowych i problemów z kręgosłupem, możliwość pracowania kiedy chcę a nie kiedy mogę i bycie w 100% dla rodziny kiedy trzeba,
  2. Spokój wewnętrzny – to jest takie uczucie, które daje Ci pewność siebie i w którym czujesz że podejmujesz dobre decyzje lub zmieniasz kierunek z 100% pewnością, że tego właśnie prawdziwie chcesz,
  3. Wysoki poziom energii – objawia się to tak, że nie jesteś już niewolnikiem kawy, wyobraź sobie poziom energii jaki masz 10 min. po wypiciu kawy i on zostaje na cały dzień, bez opadania, zachwiań, po prostu stały wysoki poziom energii, nawet może się to objawić brakiem zaraźliwości ziewania. Po prostu ktoś koło Ciebie ziewa, a u Ciebie nie ma tej potrzeby. Gdy to zauważyłem było to bardzo dziwne.
  4. Przyjemne odczuwanie zimna – jeden aspekt tej korzyści to po prostu możesz funkcjonować w zimniejszym otoczeniu mając dalej ciepłe dłonie, czy zakładasz mniej warstw na siebie, lub po prostu chodzisz w samych spodenkach przy -15 i czujesz się z tym dobrze i przyjemnie.  Drugi aspekt to wchodząc do lodowatej wody nie odczuwasz złowrogiego przenikającego zimna do szpiku kości, a przyjemne uczucie – ja bym to określił jako uczucie otrzymywania energii zimnej wody.
  5. Wyższy próg bólu – chodząc po górach nie jeden z Was mógł doznać otarć i pęcherzy na stopach. Ja zauważyłem, że jak wcześniej nie mogłem kontynuować wędrówki póki takiego pęcherza nie przebiłem i nie zakleiłem jakimś plastrem, tak obecnie mogę przejść do końca trasy i pozostawić by pęcherz się wchłonął, na kolejny dzień już go nie ma – szybsza regeneracja.
  6. Wydolność tlenowa bez granic – używając technik WHM jesteś w stanie zrobić wysiłek tlenowy o np. 5 czy 10 krotnej długości. Czyli biegając zwykle 5 km, jesteś w stanie kolejnego dnia zrobić 25km bieg bez bólu mięśni i zakwasów!
  7. Przejście na ketozę– czyli ciało zaczyna spalać tłuszcz jako podstawowe paliwo nie tylko glikogen co daje nam: około 10 krotnie większe zasoby energetyczne w porównaniu do glikogenu (robimy całodniową wędrówkę po górach bez potrzeby jedzenia). Łatwe wejście w post np. 3 dniowy, co oczyszcza nasze ciało. Po prostu prawie nie występuje łaknienie gdy porównamy do stanu osoby spalającej w większości glikogen ( węglowodany ).

Zapisz się na warsztaty Wima Hofa już teraz!

Jeśli chcesz zobaczyć jaką motywację ma Wim koniecznie zobacz ten dokument:

Tu masz słynny dokument VICE o metodzie jak i o samym Wimie, otworzy Ci on oczy na wiele aspektów jego nauk.

Jednym z filarów WHM jest ekspozycja na zimno, czyli prościej wejście do lodowatej wody

Zapraszam na ten kllip tych którzy chcą się dowidzieć jak wydłużyć wydech podczas kąpieli w lodowatej wodzie.

Tu pływanie w Kanadzie, obejrzyj do końca i posłuchaj co mówią przechodzący turyści. ;).

 

Zapisz się na warsztaty Wima Hofa już dziś!

Przewiń do góry